Logo nedir? Kelime demeı olarak gerçeklik katlığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işçilikletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi demeı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat demeının haricinde, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan nüfus veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı nispeten önemlidir. Vesair taraftan logo dizayn çaldatmaışmasını yapacak nüfus veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çaldatmaışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzı ile faaliyette bulunan şirketler midein daha çok tercih edilebilir. Biricik bir sektörde faaliyet gösteren işçilikletmelerin ekseriya logoları kolü temsil eder. Ancak ansızın bir küme kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler midein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan hakikaten bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza bozulmamış adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çaldatmaışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayıcı işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, emeksiz anlaşılır, geçekırlanması emeksiz, olanaklı evetğunca az sayıda renkten oluşorospuıdır. Her çeşit baskı ve bölge tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke mazarrat verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine yaraşıklı olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katısıra gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran üstelik dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma midein logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu selen çok önemlidir.