SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Fakat bu iki meal mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışmutaş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri sinein ciddi olan bu iki meal, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on elan heveslihava ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması sinein yapılan çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı sorunlemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Antrparantez SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde eylemek sinein yapılan çdüzenışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı beş on elan heveslihava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO sinein en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi sinein yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içerisinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama mealı arasındaki bir gayrı önemli nüans da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu hesap değişikdır. SEO çdüzenışmaları elan katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir seyrüsefer rahatışı sağlar.
Bu iki meal, sineerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise gaye elan ticari olduğu sinein sineerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu düşünmek bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece iki meal arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan esen ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.